SINGAPUR - SINGAPORE


Potrzebowałam wyjechać gdzieś daleko. Singapur  wydał się być najlepszą opcją. Miejsce dalekie, egzotyczne a zarazem nowoczesne. Nigdy nie byłam w Azji, więc wyjazd do miejsca, które jest czyste i bezpieczne to dla mnie idealne rozwiązanie. Poza tym nie trzeba się szczepić, nie potrzeba wiz i mam tam znajomych.
No i od dawna chciałam go zobaczyć i spróbować Singapurskiej kuchni. Jedną z moich ulubionych zup jest laksa.
Wykorzystałam więc nagromadzone mile, dzięki którym bilet był tańszy i pojechałam.
Singapur zrobił na mnie duże wrażenie. Mieszanka nowoczesności, egzotyki, unikatowa mieszanka kultury chińskiej, hinduskiej, malajskiej i europejskiej sprawiają, że jest to Azja w pigułce.

Chciałbym Wam pokazać kilka obrazów z tego miejsca. Zaczynam od nowoczesnego oblicza Singapuru.
I needed to get away. Really away. Singapore seemed tobe the best place to go. Far away, exotic and modern. I have never been to Asia before, so going to a place which is clean and safe seemed to be the best option. Besides one does not have to take vaccines, one does not need visa and I have friends who live there.
Well,  I wanted to go there for a long time. I wanted to try the original Singaporean laksa, one of my favorite soups ever.
Using the frequent flyer miles, thanks to which the plane ticket was cheaper, I went to spend a week there.
I was very impressed with the city. A mixture of modernizm, exotic and unique mixture of Chinese, Hindu, Malayan and European culture make Singapore Asia in a pill.
I would want to show you some impressions from the place. I am starting  with modern Singapore.

Hotel Marina Bay Sands



 Super trees grove 


Flower Dome and Cloud Forest 


Super trees