ciasto z dyni udające dynię - pumpkin cake disguised as a pumpkin



A u mnie ostatnio nuda. Dynia, śliwki. Śliwki, dynia. A dzisiaj dla odmiany będzie dynia ze śliwką.

Widziałam kiedyś ciasto uformowane w kształt dyni i od dawna nosiłam się z zamiarem zrobienia czegoś podobnego. Ciasto to prezentowało się wyjątkowo atrakcyjnie, obłożone fondantem (lukrem) i pomalowane piękną pomarańczową farbką.

Ja moje ciasto posmarowałam lukrem z dodatkiem powideł śliwkowych. Nie dość, że smakuje obłędnie to i prezentuje się bardzo oryginalnie.

xx




2 ciasta o średnicy 15 cm
Składniki:

3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
½ łyżeczki sody
1 szklanka maślanki lub jogurtu
2 szklanki puree z dyni
3 jajka
1/2 szklanki cukru
½ szklanki oleju
1 łyżeczka wanilii
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka imbiru
1/2 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej

cukier puder
kora cynamonu

Wykonanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C.

W misce przesiewamy: mąkę, proszek do pieczenia i sól i przyprawy: cynamon, imbir i gałkę.

W osobnym naczyniu rozbijamy jajka. Dodajemy puree z dyni, cukier, olej, maślankę i wanilię. Miksujemy - mokre składniki będą wyglądać jak majonez.

Dodajemy jajka do suchych składników i mieszamy bardzo delikatnie do ich połączenia.

Przekładamy masę do dwóch foremek na ciasto o średnicy 15 cm.

Pieczemy w piekarniku przez 45 minut.


Po ostudzeniu ciasta, przekrajamy każde z nich na 3 plastry. Smarujemy płaty ciasta powidłami śliwkowymi i układamy jeden na drugim.

Nożem z ząbkami wycinamy z ciasta formę przypominającą dynię, (ścinki połączyłam dżemem śliwkowym w blok dyniowy i zamroziłam na inną okazję).

Mieszamy cukier puder z powidłami i smarujemy tym ciasto. Na górze układamy 3 kawałki kory cynamonu.