masło z kurek - chanterelle pate


Kiedy tylko zobaczyłam ten przepis, nie mogłam się doczekać aby go przyrządzić. Po prostu kocham kurki. Niezależnie od pory roku. Czy to w tarcie, w sosie do makaronu, jako zupa z kurek, bądźteż  kurki zapiekane. Kurki forever.

Poza sezonem zawsze staram się mieć w domu kurki mrożone i suszone. Tym razem skorzystałam z kurek mrożonych.

Masło podajemy z grzankami. Można je też dodać do makaronu i mamy bardzo szybki obiad: fettucine z kurkami i parmezanem. Pycha!!! Polecam wszystkim.

Przepis pochodzi z książki Yvette van Boven - "Home Made Summer" - recenzja książki znajduje się w tym blogu.



Składniki:
1 kostka masła
2 łyżki oliwy
150 g kurek (mogą być mrożone)
Sól i pieprz
1 ząbek czosnku
1/3 miarki marsali
sok i skórka otarta z ½ cytryny
1 łyżka pasty pomidorowej
natka pietruszki


Wykonanie:

W dwóch łyżkach oliwy podsmażamy kurki z ząbkiem czosnku. Zalewamy marsalą (ja użyłam porto) i gotujemy aż wino wyparuje. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem oraz cytryną i skórką cytryny. Na koniec dodajemy pastę pomidorową. Dusimy wszystko jeszcze chwilę.

Po ostudzeniu grzybów miksujemy je z miękkim masłem i pietruszką. Chłodzimy.