sałatka z brie z jagodowym winegretem - brie cheese salad with blueberry vinaigrette


Kiedy wyjęłam składniki do tej sałaty zachwyciło mnie zestawienie kolorów – zielono fioletowy kolor sałaty lollo rossa, świeża zieleń rukoli i brokułów oraz jasny fiolet piklowanej czerwonej cebuli.

Pozostało mi tylko zastanowić się nad sosem jaki do niej zrobić. Postanowiłam dodać nietypowy sos winegret, bowiem zrobiony na bazie jagód o pięknym ciemnofioletowym kolorze.

Elementem  rozjaśniającym i kremowym miał być brie, a konkretnie w moim przypadku  ser Langres z Szampanii, który kupiłam w sąsiadującym sklepie Cyrano Wina i Sery ze wspaniałymi francuskimi farmerskimi serami i winami.

Xo, Lilka





Proporcja na 4 osoby
Składniki:

2 szklanki liści sałaty lollo rossa porwanych na małe kawałki
2 szklanki liści rukoli
jedna główka brokuła podzielonego na różyczki
1 szklanka czerwonej piklowanej cebuli
1 serek brie pokrojony na 16 cząstek
sól i pieprz
oliwa

winegret jagodowy
½ szklanki jagód
1 łyżka octu z sherry
sól i pieprz
4 łyżki oliwy
1 łyżeczka miodu


Wykonanie:

Przygotowujemy winegret: do naczynia do miksowania wkładamy jagody, dodajemy ocet, sól, pieprz, oliwę i miód. Miksujemy do połączenia składników.

Brokuł gotujemy na parze aż będzie lekko miękki ale zachowa zielony kolor. Cebulę kroimy na plasterki i piklujemy jak w przepisie ponizej.  Brie kroimy na 16 cząstek.

Lollo rossę i rukolę doprawiamy solą i pieprzem oraz łyżką oliwy. Rozkładamy na talerzach. Na wierzchu układamy po 8 różyczek brokuła i piklowaną cebulę. Dodajemy po cztery kawałki brie.

Całość polewamy sosem z jagód.