cukinie zapiekane w parmezanowym suflecie - zucchini baked in parmesan souffle


Dzisiaj kupiłam piękne cukinie. Nieduże, o zwartym miąższu i pięknej ciemnozielonej skórce.

Kilka dni temu dotarła do mnie bardzo ciekawa książka pt.’In the kitchen with Alain Passard’ autorstwa Christophe Blain. Książka ta to swego rodzaju powieść rysunkowa, a może komiks kulinarny opisujący proces tworzenia przez jednego z największych mistrzów kuchni naszych czasów.

Jest tam opisany jego nowy pomysł na tartę z jabłek, która nazywa się ‘bukiet róż’ i została opatentowana (postaram się odtworzyć tę tartę kiedy zacznie się sezon na  jabłka).

Opis tej tarty przypomniał mi, że kilka lat temu, w podobny sposób przygotowywałam cukinię. Pocięłam cukinię w plastry na szatkownicy (po angielsku  'mandoline') i zwinęłam w roladki, ktore wyglądały jak róże. 

Moi goście pytali: 'na czym tak pokroiłaś cukinię?'. Ja im na to: 'na mandolinie'. Nie mogli sie nadziwić: 'jak to na mandolinie?' 

I oto dlaczego zrobiłam te suflety ze roladkami z cukinii.

Mam nadzieję, że Wam posmakują.

Xoxo, Lilka





Na  6  porcji  - pieczemy to w formie do mufinek

Składniki:
3 cukinie
3 ząbki czosnku
oliwa

2 jajka
2 łyżki startego parmezanu
sól i pieprz

Wykonanie:

Cukinie myjemy a następnie kroimy na bardzo cienkie i długie plastry. 

Plastry mieszamy z oliwą, doprawiamy solą i pieprzem i  smażymy z całymi ząbkami czosnku na patelni grillowej lub na grillu aż pojawią się ślady od grilla. Przekładamy do miski z czosnkiem i zostawiamy pod przykryciem aby trochę ostygły.

Zwijamy plastry cukinii w spiralę i układamy w foremce. Powtarzamy tak, aż 6 foremek będzie pełnych a wszystkie plastry będą wykorzystane.

W misce  mieszamy 2 żółtka, parmezan, tymianek, sól i pieprz. Na koniec dodajemy 2 białka ubite na sztywno.


Zalewamy jajkami cukinie i pieczemy w temperaturze 180 st.C przez 15 minut.