zupa z cukinii i szpinaku - zucchini and spinach soup


Kiedy zaczęłam kroić cukinie na plastry do roladek, zwróciłam uwagę na ich głęboki, zielony kolor. Pozostało mi kilka plastrów z zieloną skórką, których nie wykorzystałam do grilowania. 

I tak się narodził pomysł by zrobić z pozostałej cukinii zupę, która będzie bardzo zielona. Aby wzmocnić jej kolor postanowiłam dodać do zupy zblanszowany szpinak.

Piękna prawda? Zdrowa, dietetyczna i bardzo smaczna.

Polecam,

Xoxo, Lilka




Na  ok. 8 porcji 
Składniki:

3 cukinie pokrojone na kawałki
2 cebulki ze szczypiorem
paczka świeżego szpinaku
1 ząbek czosnku
sól i pieprz
1 gałązka tymianku

Wykonanie:

Szpinak myjemy i wkładamy do rozgrzanego garnka nie osączając go. Przykrywamy przykrywką i zdejmujemy szybko z ognia, szpinak zblanszuje się pod przykryciem. Studzimy dbając by zachował kolor.

W garnku, w 1 łyżeczce oleju podsmażamy 2 cebulki ze szczypiorem pokrojone w kawałki. Dodajemy ząbek czosnku i dusimy aż szczypior zmięknie. Dodajemy gałązkę tymianku  i cukinie pokrojone w kawałki. Doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy warzywa wrzącą wodą i gotujemy ok. 10 minut, aż cukinie będą miękkie.

Zupę studzimy lekko i miksujemy w blenderze razem ze szpinakiem. Następnie przecieramy ją przez gęste sito. Sprawdzamy gęstość zupy.

Można podawać gorącą, w temperaturze pokojowej lub jako chłodnik z roladką z cukinii zapiekaną w parmezanie.