zupa szparagowa – asparagus soup


Na spotkanie z moimi przyjaciółkami przygotowałam zupę szparagową. Początkowo chciałam zrobić zupę z samego szczypioru, ale zmieniłam zdanie i przygotowałam zupę ze szczypioru i szparagów.

Inspiracją do tej zupy była książka Fumiko Kono, którą kupiłam po obejrzeniu filmu ‘Tokyo Blues, Sushi Fumiko’. W książce jest bardzo łatwy przepis na zupę ze szczypioru, co za prostota i smak! 

Fumiko, nazywana ‘the Flying Chef’ podróżuje pomiędzy Tokio, Paryżem i Nowym Jorkiem gotując dla wybranych. Prowadzi tez zajęcia w szkole kulinarnej Alaina Ducasse’a w Paryżu. Jej kuchnia to połączenie francuskich technik i produktów z japońską prostotą. Niespotykane.

Tak więc zrobiłam bardzo prostą zupę. Miała mocno szparagowy smak i piękny wiosenny kolor.

Xoxo, Lilka








Na  ok. 8 porcji 
Składniki:

2 pęczki szparagów, odkrojone główki, łodygi pokrojone w 3 cm kawałki
1 pęczek szczypioru
1 ząbek czosnku
sól i pieprz
1 gałązka tymianku


Wykonanie:

W garnku, w 1 łyżce oleju podsmażamy pęczek szczypioru pokrojony w 3 cm kawałki. Dodajemy ząbek czosnku i dusimy aż szczypior zmięknie. Dodajemy gałązkę tymianku  i szparagi pokrojone w 3 cm kawałki. Doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy warzywa wrzącą wodą i gotujemy ok. 10 minut, aż szparagi będą miękkie lecz nie stracą koloru.

Zupę studzimy lekko i miksujemy w blenderze. Następnie przecieramy ją przez gęste sito. Sprawdzamy gęstość zupy.

W międzyczasie we wrzącej osolonej wodzie blanszujemy główki szparagów.

Można podawać ciepłą lub w temperaturze pokojowej kilkoma główkami szparagów na porcję. Może też być podana jako część bufetu lub amuse-bouche w małych kieliszkach.