jajka na miękko z żołnierzykami - eggs and soldiers

Najprostsze śniadanie, jakie można sobie wyobrazić - jajka na miękko z grzankami. Z jedną małą różnicą,  grzanki pocięte zostały w słupki i służą do maczania w żółtku.

Takie grzanki nazywa się żołnierzykami i powinny bardzo spodobać się dzieciom.

Moje grzanki posmarowałam przed pieczeniem papryką piment d’espelette i masłem. Ale wystarczy posmarować chleb samym masłem i grzanki też będą pyszne. 

Również ciekawe byłyby 'żołnierzyki' owinięte cieniutkim boczkiem lub szynką i następnie zapieczone. W ten sposób otrzymujemy śniadanie pod tytułem: jajka z bekonem.

Jest to fajna propozycja na wakacyjne śniadanie w gronie rodzinnym.

Xo, Lilka





Proporcja na 1 osobę
Składniki:

2 jajka z wolnego wybiegu
2 kromki chleba
sól i pieprz
masło

Wykonanie:

Jajka gotujemy na miękko.

Chleb kroimy na kromki i następnie w długie paski o szerokości 1 cm. Smarujemy paski masłem i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika.

Pieczemy około 10 minut aż chlebek się zazłoci.

Z jajek ścinamy wierzch, aby odsłonić żółtko, jajko solimy i pieprzymy i dodajemy na wierzchu mały kawałek masła. Obok układamy grzanki. 

Śniadanie gotowe.