pierogi z nadzieniem z bobu - fava bean ravioli


Uwielbiam bób, ale znudziło mi się jedzenie go w znany nam wszystkim sposób. Od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem przygotowania pierogów nadziewanych bobem.

Kupiłam więc na rynku woreczek świeżego bobu i porwałam się na zrobienie tych pysznych pierogów.

Wykorzystałam okazję, że przyjechał ze studiów na wakacje mój młody sąsiad a zarazem mój najlepszy krytyk kulinarny (zawsze mnie chwali) i mogłam uraczyć go kolejną ciekawą potrawą.

Xo, Lilka


36  pierogów z nadzieniem o objętości  1 łyżeczki

Składniki:

makaron

2 szklanki mąki
2 jajka
2 łyżki oliwy
sól

nadzienie

½ kg bobu
1 ząbek czosnku
125 g twarogu
1 szklanka startego pecorino
sól i pieprz
po 1 łyżce posiekanych: tymianku, szczypioru, kopru i pieruszki

do podania

masło
tymianek

Wykonanie:

Wkładamy mąkę, jajka, oliwę i sól do miksera. Mieszamy aż ciasto się połączy i zbije w kulę. Możemy ewentualnie dodać trochę wody. Zbieramy ciasto w kulę, owijamy w folię i odstawiamy do lodówki by odpoczęło.

W międzyczasie gotujemy bób w osolonej wodzie z ząbkiem czosnku. Wyjmujemy ziarna bobu ze skórki. Ziarna przekładamy do malaksera, dodajemy twaróg, sól, pieprz i posiekane zioła. Miksujemy aż wszystko się połączy. Na koniec dodajemy pecorino i miksujemy chwilę aż pecorino połączy się z farszem.

Rozwałkowujemy ciasto, na wierzch układamy po 1 łyżeczce nadzienia. Ciasto smarujemy wodą aby oczyścić je z resztek mąki, dzięki temu pierogi lepiej się skleją. Przykrywamy 2 warstwą ciasta i wykrajamy pierogi – kształt według uznania. Ja te pierogi wykroiłam koła.

Gotujemy w mocno osolonej wodzie z odrobiną oliwy.

W patelni topimy masło i podsmażamy aż masło lekko się zazłoci i zacznie pachnieć karmelowo. Dodajemy tymianek i smażymy aż masło będzie ciemno złote a tymianek dobrze podsmażony.

Polewamy pierogi masłem. Możemy oprószyć pecorino.