pierożki z ciasta filo z twarożkiem i cytryną - ricotta and lemon phyllo samosas


Ten sposób na nadzienie znalazłam kiedyś u Jamiego Olivera, bodajże w drugim Nagim szefie.  Był to przepis na tortellini z ricottą, parmezanem i cytryną. Zrobiłam je zgodnie z przepisem i zachwyciłam się ich niesamowitym, świeżym smakiem.

Niestety, jestem leniwa i nie zawsze mi się chce robić ciasto na makaron. Odkryłam, że można zamknąć to nadzienie w cieście filo i uzyskać wspaniałą przekąskę – rożek z chrupiącego ciasta z kremowo-cytrynowym nadzieniem.

Do zrobienia nadzienia użyłam ricotty domowej produkcji i polskiego odpowiednika sera grana padano o nazwie emilgrana.

Pycha!!!

Xo, Lilka






Na 30 sztuk  
Składniki:

30 pasków ciasta filo o szerokości 5 cm
¼ kostki stopionego masła

nadzienie
2 szklanki ricotty lub twarogu przeciśniętego przez praskę
skórka otarta i sok z 2 cytryn
2 szklanki sera grana padano lub polskiego odpowiednika emilgrana od zanottiego
sól i pieprz

Wykonanie:

Twaróg mieszamy ze startym serem i cytryną. Doprawiamy go solą i pieprzem.

Pasek filo układamy na blacie, smarujemy go roztopionym masłem. Na końcu paska kładziemy 1 łyżeczkę nadzienia.

Przykrywamy farsz ciastem z brzegu w trójkąt, po czym zawijamy całe ciasto tworząc trójkątne rożki. Powtarzamy z resztą ciasta i farszu.

Układamy rożki na blaszce do pieczenia i pieczemy 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Rożki powinny być upieczone na złoto. 

Podajemy ciepłe lub na zimno.