sałatka owocowa z owoców jagodowych - berry fruit summer salad


Sałatka owocowa jest latem doskonałą opcją czy to na śniadanie czy na deser. Lekka, soczysta i orzeźwiająca.

Wykorzystałam do niej owoce jagodowe, które mi zostały po przygotowaniu napoleonek. Wymieszałam w równych częściach truskawki, maliny, jagody, porzeczki i brzoskwinie. 

Doprawiłam je bardzo aromatyczną skórką z limetki i sokiem. Dla pięknego koloru i połysku dodałam sos morelowy, który dodatkowo zagęścił sałatkę.

Przyozdobiłam ją wafelkiem migdałowym, a na śniadanie można podać ją z naleśnikami, pancake'ami lub goframi i jogurtem naturalnym.

Xo, Lilka





Na  ok. 6 porcji
Składniki:

owoce
po jednej szklance:
czarnych jagód
malin
truskawek pokrojonych
porzeczki
czarnej porzeczki
brzoskwiń

sok i skórka z limonki
cukier puder
sos morelowy

wafelki
listki mięty

Wykonanie:

Mieszamy wszystkie owoce w dużej misce, dodajemy skórkę startą i sok z limonki. Dodajemy cukier puder i sos morelowy. Wszystko mieszamy delikatnie aby nie rozetrzeć owoców.

Nakładamy owoce do miseczek lub pucharków i przyozdabiamy wafelkiem i listkiem mięty.