sałatka z pomidorów i mozzarelli - caprese - mozzarella and tomato salad

Tym razem zrobiłam klasyczne (no prawie) caprese - świeże pomidory malinowe, mozzarella, bazylia i oliwa. Dodałam oliwki i prażone orzeszki pinii.

Już miesiąc temu,  22 maja, zrobiłam wpis z inną wersją tej sałatki. Zapraszam Was do zajrzenia też i tam. Pokazałam tam sałatkę caprese w formie napoleonki z konfitowanymi pomidorami i pieczoną papryką.

Teraz  miałam piękne pomidory malinowe w dwóch kolorach: żółte i czerwone. Mozzarelli nie kroiłam a porwałam na kawałki tak jak robi to Jamie.

Jest to sałatka 3 razy "p" :) : prosta, piękna i pyszna.  

Xo, Lilka





 

Na  4  porcje 
Składniki:

2 duże pomidory malinowe czerwone
2 duże pomidory malinowe żółte
2 mozzarelle
liście bazylii pokrojone w cienkie paseczki

sól i pieprz
4 garście rukoli
oliwa z oliwek
16 oliwek czarnych bez pestek
½ szklanki prażonych orzeszków pinii

Wykonanie:

Na środek talerza wykładamy garść rukoli. Na to kładziemy równomiernie po pół pomidora czerwonego i żółtego pokrojonego na cząstki i pół mozzarelli porwanej na małe kawałki. Wszystko posypujemy oliwkami i orzeszkami oraz bazylią.

Całość doprawiamy solą i pieprzem i polewamy oliwą z oliwek.