sos morelowy - apricot coulis


Dzisiaj sos owocowy w kolorze słońca. Sos morelowy ma fantastyczny kolor i wspaniały smak. Lekko cierpki z nutą cytryny i tymianku.

Morele obrodziły wyjątkowo w tym roku. Dostałam około 50 kilogramów tych pysznych owoców. Same pestki ważyły 7 kilo - zważyłam J.

Uwielbiam morele więc powiedziałam biorę wszystko. Kiedy zobaczyłam ile tego jest jest, nogi się pode mną trochę ugięły.

Przerobiłam je na dżem, sos owocowy i sorbet (sos i sorbet w zamrażarce). Jeszcze mnie czeka gotowanie mostardy.

A to nie wszystko, reszta czeka…

Xo, Lilka



Składniki:

0,5 kg świeżych, dojrzałych moreli
skórka i sok z 1/2 cytryny
1 gałązka tymianku
4 łyżki cukru

Wykonanie:

Morele przekładamy do garnka, dodajemy skórkę, sok z cytryny, tymianek i cukier. Zagotowujemy a następnie miksujemy i przecieramy przez sito.

Przekładamy z powrotem do garnka i gotujemy na małym ogniu do uzyskania konsystencji gęstego syropu.