marchew pieczona z rozmarynem i czosnkiem - carrots roasted with rosemary and garlic


W obu książkach Daniela Humma: I love NY i Eleven Madison Park Cookbook jest ten sam przepis na pieczoną marchew z ziarnami przenicy. Bardzo mi się podobał i koniecznie chciałam go zrobić.

Jest on dosyć skomplikowany ze względu na ilość elementów wchodzących do tej potrawy. Więc wykorzystałam tylko pomysł  na  pieczoną marchew i trochę go zmodyfikowałam.

Marchewka jest rewelacyjna, słodka, pachnąca ziołami, czosnkiem  i kminem.

Miałam w słoiczku trochę kaczego smalcu więc w nim upiekłam marchewki, ale mogą być równie pyszne, kiedy upieczemy je z dodatkiem oliwy.

Xo, Lilka


Proporcja na 4 osoby
Składniki:

16 młodych marchewek
łyżka smalcu z kaczki lub oliwa
sól i pieprz
2 gałązki rozmarynu
2 gałązki tymianku
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka kminu rzymskiego
sok z cytryny


Wykonanie:

Marchewki myjemy i podcinamy  końcówki. Układamy marchewki na blaszce do pieczenia, skrapiamy kaczym smalcem lub oliwą. Doprawiamy solą i pieprzem. Posypujemy rozmarynem i czosnkiem. Następnie doprawiamy kminem i skrapiamy sokiem z cytryny.

Pieczemy marchewki z piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 30 minut.