placki z cukinii - zucchni fritters


Uwielbiam placki ziemniaczane. Ale nawet chyba jeszcze bardziej lubię placki z cukinii.

Przyprawiłam moje placki szczypiorkiem, tymiankiem i pietruszką, dzięki czemu maja bardziej wyrazisty smak. Usmażyłam je w obręczach aby nadać im jednolity kształt i były też trochę grubsze, przez co podałam po dwa placki na porcję.

Do placków podałam kozi ser wymieszany z jogurtem i piklowaną cebulką.

Dodatkowo podałam placki na pesto z brokułów, ale same placki i ser kozi są w zupełności wystarczające.

Xo, Lilka





Na 16 placków
Składniki:

1 duża cukinia
sól i pieprz
1 jajko
2 łyżki mąki
2 łyżki szczypioru
2 łyżki pietruszki
1 łyżka tymianku

olej do smażenia

do podania
100 g koziego twarogu
1 pojemnik jogurtu naturalnego greckiego
2 łyżki posiekanych piklowanych cebulek
1 łyżka pietruszki
pieprz i sól

Wykonanie:

Cukinię myjemy, odkrawamy końcówki i ścieramy ją na grubej tarce. Do cukinii dodajemy jajko, mąkę i posiekane zioła. Doprawiamy wszystko pieprzem i solą.

Na patelnię wlewamy łyżkę oleju. Wykładamy na patelnię po dużej łyżce masy na jeden placek i smażymy aż zarumieni się z jednej strony, po czym przewracamy placki i dosmażamy z drugiej strony.

Dolewamy olej, gdy się wysmaży. Przekładamy placki na ręczniki papierowe i osączamy je z tłuszczu. Powtarzamy czynność do wykorzystania masy.

W międzyczasie w misce mieszamy kozi ser z jogurtem, cebulą i pietruszką. Doprawiamy pieprzem i solą.

Na talerz wykładamy po 4 placki ułożone stosik i dodajemy po 2 łyżki serka.