klasyczna francuska bagietka z serem i szynką - classic french baguette with cheese and ham



Nie ma nic lepszego niż świeży chleb z masłem. A jeżeli na nim położymy szynkę i ser to już jest niebo.

Kupiłam ostatnio dwie pyszne bagietki na zakwasie, żytnią i pszenną. Więc wybór padł na francuskie kanapki - bagietka z masłem, szynką i serem brie.

Aby takie proste jedzenie  było dobre, składniki muszą być jak najwyższej jakości.

Prostota i wyrafinowanie.  Nic więcej nie potrzeba do szczęścia.

xx

na 2 porcje
Składniki:

1 półbagietka na zakwasie, pszenna albo żytnia
1 łyżka masła
8 plasterków chudej szynki
1 ser brie


Wykonanie:

Kroimy bagietkę na 4 części a następnie przekrajamy te kawałki na pół.  Smarujemy połówki bagietki masłem, kładziemy na wierzchu po 2 plasterki szynki i dwa cienkie plasterki sera brie. Przykrywamy drugą częścią bagietki też posmarowaną masłem.

Owijamy papierem śniadaniowym i obwiązujemy sznurkiem lub trawą morską.