cannelloni z dyni z masłem szałwiowym - pumpkin cannelloni with sage butter


Cannelloni to włoski makaron w formie rur. Rury nadziewa się farszem z ricotty czy z sosu bolońskiego i zapieka pod beszamelem lub w sosie pomidorowym. Pycha.

Jestem w nastroju na cannelloni, ale dzisiaj cannelloni będą nie z makaronu a z dyni. Od jakiegoś czasu leżała u mnie dynia piżmowa,  którą chciałam wykorzystać do zrobienia pierogów z dyni z ‘ciastem’ z dyni. Zrobiłam z niej właśnie cannelloni.

Zrobiłam nadzienie bardzo prosto: dynia, risotta, parmezan i pokruszone amaretti. Całość dopełnia smak szałwii smażonej w maśle.

Polecam.

xx

8 cannelloni
Składniki:

‘makaron’ z dyni
kawałki z grubego kawałka dyni piżmowej pokrojone na cienkie plastry

nadzienie
1 szklanka puree z dyni piżmowej gotowanej na parze
1/2 szklanki startego parmezanu
½ szklanki ricotty
sól i pieprz
4 amaretti (włoskie beziki migdałowe)

do podania
masło
szałwia
starty parmezan
2 amaretti rozkruszone

Wykonanie:

Kroimy dynię piżmową na dwie części, z jednej części usuwamy nasiona, doprawiamy pieprzem i solą i gotujemy na parze aż zmiękną. Studzimy dynię i rozgniatamy na puree.
Do puree dodajemy ricottę, parmezan i rozkruszone amaretti. Doprawiamy pieprzem i solą.
Grubą część dyni kroimy na szatkownicy na cienkie plasterki.

Rozkładamy po 3 plasterki dyni tak, aby na siebie nachodziły. Na wierzchu dyni układamy jedną łyżkę nadzienia. Zwijamy dynię w rulon i układamy delikatnie na sitku do gotowania na parze. Powtarzamy czynność z pozostałymi plastrami i nadzieniem.

Gotujemy cannelloni na parze przez ok. 10 minut.

W patelni topimy masło i podsmażamy aż lekko się zazłoci i zacznie pachnieć karmelem. Dodajemy liście szałwii i smażymy do czasu gdy masło będzie ciemno złote a szałwia chrupiąca.

Układamy po dwa cannelloni na talerzu, polewamy je stopionym masłem z szałwią. Możemy oprószyć parmezanem i pokruszonymi amaretti.