BARSZCZ CZERWONY NA SPOSOB TAJSKI - THAI STYLE BEET SOUP



Chciałabym zaproponować Wam barszcz w wersji, jakiej jeszcze nie robiliście. Natknęłam się na tę zupę gdy przeglądałam stary numer magazynu Food Illustrated.

Jak się okazuje, buraki ćwikłowe doskonale smakują przyprawione na sposób tajski. Więc postanowiłam zrobić barszcz w inny sposób.

Zupa wyszła gęsta, bardzo aromatyczna, lekko ostra. Po prostu pyszna.

Może warto spróbować zrobić tę zupę na nowy sposób.

xx


Na 8 szklanek zupy

Składniki:

8 buraków średniej wielkości
1 łyżka oleju
1 ząbek czosnku
1 średniej wielkości czerwona cebula, posiekana
2 łodygi trawy cytrynowej
2 ostra czerwona papryka
sok i skórka z jednej limonki
jeden mały kawałek imbiru
sól i pieprz
jedna łyżeczka cukru
wywar warzywny, drobiowy lub woda
1 szklanka mleczka kokosowego

do podania:
salsa z cukinii

Wykonanie:

Gotujemy buraki na parze lub pieczemy w piekarniku. Polecam gotowanie na parze bo i szybciej i taniej a efekt podobny – mocno skoncentrowany smak buraków.

Po ostudzeniu, obieramy buraki i kroimy w kostkę lub ścieramy na grubej tarce.

W garnku, w łyżce oleju podsmażamy posiekaną cebulę i czosnek. Dodajemy buraki i przesmażamy. Dodajemy do buraków imbir, trawę cytrynową, ostrą paprykę, skórkę i sok z limonki. Doprawiamy zupę pieprzem i solą, dolewamy wywar lub wodę i mleczko kokosowe, przykrywamy i gotujemy przez 15 minut. Na koniec gotowania dosładzamy zupę.

Miksujemy zupę i przecieramy ją przez sito. Jeżeli jest zbyt gęsta dolewamy wody.

Ja podałam moją z salsą z cukinii, mięty, kolendry, szczypioru  i ostrej papryki. Ale paszteciki czy pierożki z grzybami lub kapustą i grzybami jak najbardziej.