ZUPA Z SOCZEWICY NA KIELBASIE - LENTIL SAUSAGE SOUP



Tę zupę dedykuję Katce, mojej przyjaciółce.

Ostatnio Kasia powiedziała: „Chciałabym ugotować taką sycącą, gęstą zupę z soczewicy. Nie znasz przepisu?”

Ja na to: „A właśnie mam w planie ugotowanie pysznej zupy z włoszczyzną i soczewicą na kiełbasie”.

No i ugotowałam. Zupę z soczewicy w stylu greckim, z oregano i miętą. Wspaniałą i gęstą.
Zrobiłam ją na kiełbasie wieprzowej, ale kiełbasa jagnięca lub z gęsi byłyby jeszcze lepsze.

Co za zupa! Kasiu, zapraszam. Mam nadzieję, że Ci posmakuje.

xx

Na 6 do 8 porcji

Składniki:

1 łyżka oleju
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
4 cienkie marchewki
2 małe pietruszki
jeden por, biała część
kawałek selera
sól i pieprz
1/2 litra bulionu warzywnego lub wody
jedna, ½ litrowa puszka pomidorków
1 szklanka soczewicy czerwonej, namoczonej i przebranej
2 liście laurowe
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka tymianku

2 łodygi selera naciowego pokrojonego w kostkę

2 łyżki świeżej mięty
pietruszka zielona, posiekana
jedna dymka pokrojona w plasterki


Wykonanie:

Marchewkę, pietruszkę i seler kroimy w kostkę. Por kroimy w plasterki. Cebule kroimy w kostkę. Czosnek siekamy drobno.

W garnku, w jednej łyżce oleju podsmażamy cebulę, czosnek i por. Po chwili, gdy cebula i por zmiękną do garnka dodajemy marchewkę, pietruszkę i seler.

Dusimy warzywa pod przykryciem przez około 5 minut,  po czym dodajemy do garnka soczewicę, zalewamy wszystko bulionem i zagotowujemy. Doprawiamy zupę pieprzem i solą oraz ziołami: oregano i tymiankiem. Dodajemy liść laurowy i gotujemy zupę na małym ogniu przez 15 minut.

Następnie  do zupy dodajemy kiełbasę w całości lub pokrojoną w plasterki, oraz pomidorki z puszki i seler naciowy. Gotujemy zupę na małym ogniu przez kolejne 10-15 minut.

Po zestawieniu zupy z ognia dodajemy posiekane zioła: pietruszkę, dymkę i miętę. Kiełbasę, jeżeli jest w całości, kroimy w plasterki.