SERNIK Z CYTRUSAMI I PODSUMOWANIE ROKU - CITRUS FRUIT CHEESECAKE AND YEAR END SUMMARY



Na koniec roku zrobiłam bezglutenowy sernik z pomarańczami. Lekki, niezbyt słodki ale bardzo świeży i bardzo pyszny.

Koniec roku to dobry czas na jego podsumowanie. A dużo się wydarzyło. Wiele się w moim życiu zmieniło. Dużo było chwil i przykrych i dobrych. 

Najlepszą rzeczą, która z tych wszystkich zmian wynikła jest to, że w końcu znalazłam czas i odkryłam w sobie ponownie pasję gotowania.

W maju rozpoczęłam pisać mój blog. Po ośmiu miesiącach, aby nadrobić trochę stracony w ostatnich latach czas, dokonałam  340 wpisów. Miałam wiele chwil zwątpienia, ale muszę powiedzieć, że jestem raczej zadowolona z efektów. Uczę się ciągle i staram się rozwijać. Wiem, że jeszcze wiele rzeczy muszę poprawić.

Ale… głowę mam przepełnioną pomysłami na dania, które jeczcze chcę ugotować. Mam nadzieję, że moje dotychczasowe propozycje Wam się podobają i, że nowe wpisy będą dla Was inspiracją. 

Dziękuję Wam za zainteresowanie. Życzę wszelkiej pomyślności !!!

xo


Składniki:

kruche ciasto
nadzienie z twarogu
kumkwaty kandyzowane
chipsy z pomarańczy

kandyzowane kumkwaty
10 kumkwatów
4 łyżki cukru

Kumkwaty myjemy i kroimy na cienkie plasterki. Usuwamy pestki. Przekładamy owoce do rondelka z cukrem i odrobiną wody i gotujemy na małym ogniu, aż cały cukier będzie wchłonięty przez owoce.

czipsy z pomarańczy
3 pomarańcze
½ szklanki cukru

Pomarańcze myjemy i kroimy na cienkie plasterki. Mieszamy plasterki z cukrem i układamy ja na blasze wyłożonej pergaminem i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 150 stopni przez godzinę, aż plasterki będą lekko brązowe i chrupiące.

kruche ciasto
2 szklanki migdałów blanszowanych
1 łyżka cukru pudru
0,25 łyżeczki soli
1/2 kostki masła, pokrojonego w kostkę
1 jajko

nadzienie z twarogu
4 jajka, białka oddzielone od żółtek
2 kostki twarogu
1/2 miarki cukru
1/4 łyżeczki soli
skórka starta z 2 pomarańczy
sok wyciśnięty z 2 pomarańczy
sok wyciśnięty z jednej cytryny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki masła stopione

Wykonanie:

kruche ciasto:

Do malaksera wkładamy migdały, cukier, sól. Miksujemy aż migdały będą zmielone, dodajemy do mąki migdałowej masło, jajko i wanilię. Miksujemy aż ciasto zbierze się w kulę. Formujemy z ciasta dysk, owijamy folią spożywczą  i wkładamy do lodówki aby ciasto odpoczęło.

Wykładamy ciastem  formę na tartę, schładzamy jeszcze raz, nakłuwamy spód widelcem, pieczemy 20 minut „na ślepo” w temp. 200 st. C, aż ciasto będzie lekko złote. Usuwamy pergamin z obciążnikami i podpiekamy  w temperaturze 180 st.C przez następne 10 minut.

nadzienie serowe:

Białka ubijamy z solą i  ¼ szklanki cukru, na sztywno. Miksujemy twaróg z żółtkami i ¼ szklanki cukru.

 Do twarogu dodajemy skórkę startą z pomarańczy i sok wyciśnięty  z pomarańczy i cytryny.  Następnie dodajemy mąkę ziemniaczaną, miksujemy i dodajemy stopione masło.  Na koniec  delikatnie dodajemy białka w 3 częściach.

 Nadzienie przekładamy do podpieczonego spodu i pieczemy tartę w piekarniku rozgrzanym  do 180 stopni przez 30-35 minut.

 Podajemy udekorowane czipsami z pomarańczy i plasterkami kandyzowanych kumkwatów.