CEBULA FASZEROWANA MIESEM Z INDYKA - TURKEY MEAT STUFFED ONIONS



Kiedy ostatnio przeglądałam książkę April Bloomfield  pt.The Spotted Pig, natknęłam się na przepis na nadziewane cebule.

Dawno temu nadziewałam cebule ryżem, boczkiem i serem.  Były super. Tym razem postanowiłam pójść drogą April i nadziać je nadzieniem z mielonego indyka, doprawionego tymiankiem i parmezanem, i zapiec wszystko w balsamico (tutaj odeszłam od przepisu, gdzie cebule były zapiekane w śmietanie).

Cebule wyszły wspaniałe, słodkie i skarmelizowane. Nadzienie ma mocno parmezanowy, tymiankowy smak, zaostrzony świeżo mielonym pieprzem.

xo

Na  8-10  nadzianych „cebulek”

Składniki:

4 duże czerwone cebule
500 g mięsa z indyka mielonego
1 szklanka startego parmezanu
sól i pieprz
1 łyżka liści tymianku

8 łyżeczek miodu
8 łyżeczek masła
tymianek
liście laurowe
4 łyżki octu balsamicznego

Wykonanie:

Gotujemy cebulę:  cebule obieramy z łuski i odkrawamy końcówki. Wykładamy cebule na blachę, doprawiamy pieprzem i solą, skrapiamy olejem, przykrywamy folią  i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.

W międzyczasie przygotowujemy farsz: mielone mięso z indyka mieszamy z parmezanem i tymiankiem, doprawiamy pieprzem i solą.

Z lekko ostudzonej cebuli zdejmujemy wierzchnie łuski (możemy je przekroić), rozkładamy łuskę i wkładamy do niej jedną łyżkę mięsa. Zawijamy cebulę wokół farszu, tak by imitowała cebulę. Powtarzamy czynność z pozostałym farszem. Większe łuski, jeżeli mamy ich nadmiar, możemy owinąć wokół farszu podwójnie.

To co zostało z cebuli, siekamy na grube piórka. Układamy piórka na dnie naczynia, na wierzchu i pomiędzy poórkami umieszczamy nadziane cebulki. Wszystko skrapiamy miodem i masłem, posypujemy tymiankiem i liśćmi laurowymi. Polewamy wszystko octem balsamicznym i doprawiamy solą morską i świeżo mielonym pieprzem.

Pieczemy cebule w temperaturze 180 st. C przez 30-35 minut.