KURCZAK I KIELBASA PIECZONE W CEBULI Z BALSAMICO - CHICKEN AND SAUSAGE ROASTED WITH ONION IN BALSAMICO



Dostałam niedawno od mojej uroczej znajomej - Kasi - wspaniałe prezenty: domowej roboty ajerkoniak, dżem z płatków róży i kiełbasę z dzika. 

Ajerkoniak poszedł na pierwszy ogień, dodałam go do musu czekoladowego, którym był przełożony tort czekoladowy. Dżem z płatków róży czeka na swoją kolej. 

Kiełbasę natomiast dodałam do kurczaka i upiekłam wszystko z cebulą i balsamico.

To bardzo ciekawe połączenie. Kiełbasa dodaje kurczakowi bardzo wyrazistego smaku, co potęguje dodatkowo ocet balsamiczny, dodając daniu karmelowej słodyczy.

xo

Składniki:

4 udka kurczaka
1 ząbek czosnku
1 pęto kiełbasy (z dzika, drobiowej lub wieprzowej)
2 cebule
sól i pieprz
2 łyżki octu balsamicznego

Wykonanie:

Udka kurczaka myjemy i lekko osuszamy. Doprawiamy kurczaka solą i pieprzem. Układamy w brytfannie, dodajemy czosnek i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez pół godziny.

Dodajemy do kurczaka kiełbasę i cebulę pokrojone na kawałki. Polewamy wszystko octem balsamicznym i pieczemy przez kolejne 30 minut.