WIOSENNA SALATKA Z KURCZAKA, MARCHWI I GROSZKU - SPRING SALAD OF CHICKEN, CARROTS AND PEAS


Po około sześciu miesiącach, w zeszły piątek wybrałam się  na nasz co dwutygodniowy bazar BO ZE WSI.

Cuda tam kupiłam: fioletowe ziemniaki, żółte buraki, pędy buraków, topinambur no i moją ulubioną Kozią Rurę.

Dzisiaj o kupionych tam ziemniakach. Połączyłam je w sałatce z marchewką i zielonym groszkiem oraz  zagrodowym kurczakiem pieczonym wg przepisu obok.

Wyszła mi z tego bardzo świeża,  wiosenna sałatka.

xo

Porcja na 4 osoby

Składniki:

połowa doskonałego pieczonego kurczaka z poprzedniego przepisu
4 marchewki
2 szklanki zielonego, mrożonego groszku
8 małych fioletowych ziemniaków
2 cebule dymki
4 gałązki tymianku
2 łyżki zielonej pietruszki
młode listki sałaty rzymskiej
2 łyżki oliwy
sok z cytryny
sól morska i świeżo zmielony pieprz


Wykonanie:

Połowę upieczonego, perfekcyjnego kurczaka kroimy na kawałki.

Fioletowe ziemniaki gotujemy na parze, do miękkości i po ostudzeniu i obraniu ze skórki kroimy na talarki.

Marchewkę obieramy i kroimy w talarki o grubości 0,5 cm. Blanszujemy marchewkę chwilę w mocno osolonej wodzie, aż marchewka będzie półtwarda.

Rozmrożony zielony groszek blanszujemy w mocno osolonej wodzie, aż będzie miękki ale zachowa swój kolor.

Dymkę kroimy w cienkie plasterki. Pietruszkę drobno siekamy. Z tymianku oddzielamy listki.

Przekładamy wszystko oprócz sałaty do miski, doprawiamy solą morską i pieprzem, sokiem z cytryny i oliwą.

Na półmisku wykładamy sałatę a na wierzchu równomiernie układamy sałatkę.