SALATKA WIOSENNA Z SELERA, RZODKWI I JAJEK - SPRING SALAD OF CELERY, RADISHES AND EGGS



Całe popołudnie próbowałam sobie przypomnieć  gdzie widziałam tę sałatkę. Uff, w końcu ją znalazłam na stronie Williams Sonoma. 

Pamiętam, że w sklepie Williams Sonoma w Short Hills Mall w N.J. kupiłam swoją pierwszą książkę kucharską i drewniany wyciskacz do cytryn. Obie rzeczy mam do dziś.

Bardzo mi się spodobała kombinacja w tej sałatce. Chrupiący seler i rzodkiewka, świeże zioła, kremowe jajko i sos cytrynowo-sardelowy. Bardzo wiosenne połączenie, a bardzo wyraziste.


xo

Proporcja na 4 osoby

Składniki:

4 jajka
8 łodyg selera naciowego
1 pęczek rzodkiewki
4 szklanki sałaty rzymskiej
1 łyżka szczypioru
1 łyżka zielonej pietruszki
2 łyżki nasion słonecznika

sól i pieprz
4 filety sardeli
sok z połowy cytryny
olej rzepakowy


Wykonanie:

Jajka gotujemy na pół twardo, studzimy, obieramy i kroimy na połówki lub ćwiartki.

Seler naciowy kroimy w plasterki. Rzodkiewki kroimy w cienkie plasterki. Siekamy szczypior i pietruszkę.

Sałatę kroimy lub rwiemy na małe kawałki.

Mieszamy w misce: sałatę, seler naciowy, rzodkiewkę, szczypior i pietruszkę. Przekładamy na talerze lub do misek, na wierzchu układamy jajka.

Przygotowujemy sos: sardele rozgniatamy bardzo dokładnie. Doprawiamy pieprzem i małą ilością soli, dodajemy  sok z cytryny oraz olej i dobrze mieszamy. Polewamy sosem sałatkę.

Całość posypujemy nasionami słonecznika.