ZUPA Z SELERA NACIOWEGO Z KURCZAKIEM - CREAM OF CELERY SOUP WITH CHICKEN



To może wydać się dziwne, ale zawsze mi smakowała zupa selerowa Campbella. Zupy z puszki, które za sprawą Andy Warhola, stały się częścią popkultury.

W końcu ugotowałam moją wersję zupy selerowej. Delikatnej, ale o przebijającym się selerowym smaku i pięknym kolorze zieleni. Dla wzmocnienia jej koloru dodałam na koniec kilka listków szpinaku.

Podałam ją z sałatką ze szpinaku z kurczakiem i ziołami. W tej postaci można uznać ją za pełny posiłek.

xo


Porcja dla 4 osób

Składniki:

2 piersi z kurczaka
1 łyżka oleju
1 por
1 marchewka, cała
1 pietruszka
1 wiązka selera naciowego
1,5 litra wywaru drobiowego
garść liści młodego szpinaku
sól  morska i świeżo zmielony pieprz

liście młodego szpinaku
zielona pietruszka
tymianek
listki z serc selera


Wykonanie:

W dużym garnku rozgrzewamy olej, dodajemy por i lekko podsmażamy. Do garnka dodajemy marchew, pietruszkę i seler pokrojony na 1 cm kawałki. Zalewamy wywarem, doprawiamy wszystko pieprzem i solą i gotujemy na małym ogniu przez 15 minut. Dodajemy do wywaru kurczaka i gotujemy na małym ogniu przez 15 minut..

Zestawiamy zupę z ognia, wyjmujemy kurczaka i odstawiamy go na bok. Usuwamy z zupy marchewkę. Wywar z pozostałymi warzywami miksujemy aż baza zupy będzie gładka, dodajemy listki szpinaku i miksujemy do uzyskania pięknego zielonego koloru. Zabielamy zupę śmietaną.

Przelewamy zupę do talerzy. Na środek zupy wykładamy małą sałatkę z listków szpinaku, pietruszki, listków selera, kurczaka pokrojonego w plasterki i gałązek tymianku. Całość posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem i polewamy oliwą.