MIGDALOWE PANKEJKI PIECZONE Z JAGODAMI - BAKED ALMOND BLUEBERRY PANCAKES



Przeglądając piękne zdjęcia Marcusa Nilssona, natknęłam się na zdjęcie naleśników z jagodami pieczonych w żeliwnych patelniach. Cudo.

Naleśniki pochodziły z magazynu Martha Stewart Living i stamtąd zaadoptowałam przepis.

Moje naleśniki przygotowałam na bazie mąki migdałowej, dzięki czemu naleśniki są bez glutenu i dodatkowo mają migdałowo-cytrynowy smak.

xo


Porcja na 4 osoby

Składniki:

4 jajka
1 szklanka mleka
1 szklanka mąki migdałowej
2 łyżki cukru
½ łyżeczki skórki cytrynowej
szczypta soli
2 łyżki masła
1 szklanka jagód

do podania
cukier puder
jogurt
jagody

Wykonanie:

Na dużą żeliwną patelnię  albo 4 mniejsze patelnie wykładamy 2 łyżki masła, roztapiamy i rozprowadzamy aby pokryć dno. Rozgrzewamy patelnię mocno.

Jajka rozbijamy do miski, dodajemy mąkę migdałową, mleko, cukier, sól i skórkę cytrynową. Mieszamy trzepaczką do uzyskania ciasta naleśnikowego.  

Wylewamy ciasto naleśnikowe na patelnię (patelnie) z gorącym masłem, posypujemy jagodami. Wstawiamy do piekarnika  i pieczemy w 180 stopniach przez 15-18 minut.

Podajemy posypane cukrem pudrem, z dodatkową porcją jagód i jogurtem.