CIASTO DYNIOWE Z LUKREM Z ZURAWINY - PUMPKIN CAKE WITH CRANBERRY ICING


Robiłam już dla Was ciasto dyniowe według tego samego przepisu, tutaj. Uformowałam je w kształt dyni. Mam nadzieję, że się podobało i smakowało. Pachniało mocno cynamonem i śliwkami.

Przyznam się, że to ciasto, które Wam dzisiaj przedstawiam zrobiłam wcześniej. Bardzo chciałam pokryć je lukrem żurawinowym. Lukier wyszedł tak czerwony, ze uznałam, iż wyglądem bardziej pasuje do Bożego Narodzenia niż na jesień. 

Więc oto i ono. Piękne, korzenno owocowy tort dyniowy z owocami leśnymi i żurawiną.

xx



1 ciasto o średnicy 25 cm

Składniki:

3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
½ łyżeczki sody
1 szklanka maślanki lub jogurtu
2 szklanki puree z dyni
3 jajka
1/2 szklanki cukru
½ szklanki oleju
1 łyżeczka wanilii
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka imbiru
1/2 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
1 szklanka żurawiny

¼ szklanki dżemu z owoców leśnych

½  kg cukru pudru
1/2 szklanki soku żurawinowego


Wykonanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C.

W misce przesiewamy: mąkę, proszek do pieczenia i sól i przyprawy: cynamon, imbir i gałkę.

W osobnym naczyniu rozbijamy jajka. Dodajemy puree z dyni, cukier, olej, maślankę i wanilię. Miksujemy - mokre składniki będą wyglądać jak majonez.

Dodajemy jajka do suchych składników i mieszamy bardzo delikatnie do ich połączenia. Na koniec do ciasta dodajemy żurawinę.

Przekładamy masę do tortownicy o średnicy 25 cm.

Pieczemy w piekarniku przez 45 minut.

Po ostudzeniu ciasta, przekrajamy je na 3 plastry. Smarujemy płaty ciasta dżemem z owoców leśnych  i układamy jeden na drugim.

Mieszamy cukier puder z sokiem żurawinowym, dodajemy odrobinę  czerwonego barwnika do żywności i smarujemy nim ciasto. Na środku układamy garść żurawin. Mogą być mrożone.