CIASTKA BARDZO CZEKOLADOWE - WORLD PEACE COOKIES




Z wielką przykrością przeczytałam, że Beurre et Sel, piekarenka Dorie Greenspan, o której wspominałam tutaj, została zamknięta. Całe szczęście jesienią wyjdzie książka Baking Chez Moi i mam nadzieję, znajdzie się tam choć kilka przepisów na jej ciastka.

Jednym z ciastek, które poznałam dzięki Dorie jest World Peace Cookie. Najlepsze ciastko czekoladowe na świecie; mocno czekoladowe, z dużą ilością czekolady i solą morską.

Przepis pochodzi od Pierre’a Herme i znalazłam go w jednej z moich ulubionych książek pt. Paris Sweets, napisanej właśnie przez Dorie Greenspan.

Czego się od Dorie nauczyłam, i co przejęłam, jest pieczenie ciastek w metalowych krążkach lub foremkach do mufinów, dzięki czemu ciastka mają piękny jednolity wygląd.

xo

Na 24 ciastka o średnicy 3 cm

Składniki:1 1/4 szklanki mąki
1/3 szklanki kakao
1/2 łyżeczki sody
150 g masła, w temperaturze pokojowej
2/3 szklanki cukru demerara
1/4 szklanki cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/4 łyżeczki drobnej soli
150 g gorzkiej czekolady, drobno posiekanej

Wykonanie:


Przesiewamy mąkę, kakao i sodę w średniej misce.
Ucieramy masło mikserem aż będzie gładkie. Dodajemy cukier brązowy i biały, wanilię i sól morską, ubijamy aż masło będzie puszyste, ok. 2 minuty.
Dodajemy mąkę i miksujemy ciasto, aby składniki się połączyły. Dodajemy posiekaną czekoladę i rozprowadzamy ją w cieście. Zbieramy ciasto w kulę. Możemy je podzielić na dwie części i formujemy w dwa walce. Owijamy ciasto folią i schładzamy przez 3 godziny. Ja moje ciasto rozwałkowuję i wycinam z niego koła, układam je w foremkach i tak schładzam.
Rozgrzewamy piekarnik do 150 stopni, układamy ciastka na blaszce wyłożonej papierem i pieczemy przez 11-12 minut. Wyjmujemy ciastka z piekarnika i studzimy.