SUFLET Z OWCZEGO SERA - SHEEP CHEESE SOUFFLE




Dzisiaj przygotowałam moje ulubione suflety serowe i podczas gdy je przygotowywałam, poczułam jak wracają mi nowe siły. Przyznaję, ostatnio straciłam wenę.

Nie wiedziałam co gotować, jak robić zdjęcia, co pisać. Naszło mnie totalne zniechęcenie i zmęczenie. Dzisiaj nabrałam ochoty na dzielenie się z Wami dalszymi pomysłami.

A te suflety to doskonały pomysł na każdy posiłek. Pyszne połączenie owczego sera ze smakiem cytryny. Świeże i wiosenne danie, szczególnie w połączeniu ze szparagami i pomidorkami smażonymi w miodzie. 

Pomysł na połączenie bundzu, cytryny i szparagów zaczerpnęłam od Ani Królikiewicz, wybitnej artystce, mistrzyni gotowania, która kiedyś uraczyła nas podobną tartą podczas niezapomnianej kolacji. Aniu LOVE.

xo

Składniki:

250 g twarogu
250 g sera owczego, bundz lub bryndza
3 jajka, rozdzielone
3 łyżki masła, stopionego
2 łyżki mąki ziemniaczanej
sól i pieprz
skórka  i sok z jednej cytryny

Wykonanie:

Białka ubijamy na sztywno. W osobnym naczyniu ubijamy żółtka z twarogiem i owczym serem. Dodajemy do żółtek skórkę i sok wyciśnięty z cytryny.

Miksujemy, aby wszystko się połączyło, a następnie do masy dodajemy mąkę ziemniaczaną i stopione masło. Na koniec delikatnie dodajemy białka w 3 częściach.

Ciasto wkładamy do formy na tartę lub na tarteletki, wysmarowane masłem. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 25-30 minut.

Podajemy z grillowanymi szparagami i pomidorkami konfitowanymi w miodzie.