PANZANELLA Z POMIDORAMI STARYCH ODMIAN - HEIRLOOM TOMATO PANZANELLA



Uświadomiłam sobie właśnie, że miałam robić panzanellę co sezon. No cóż, zapomniałam. Panzanella to włoska sałatka, w której jednym z głónych składników jest chleb. Robiłam panzanellę zimową, przepis tutaj

Zupełnie zapomniałam zrobić panzanellę wiosną. No cóż, to na przyszły rok. Tymczasem nadrabiam: panzanella późno letnia.

Kupiłam na bazarze cudowne pomidory, same stare odmiany, prawdziwe cuda, we wszystkich kolorach. Były tam i bycze serca, pomidory paprykowe, białe bycze serca, pomidory czarne, zielone, żółte z jakiejś rosyjskiej odmiany. Nie mogłam nie zrobić z nich panzanelli.

Smacznego!

 xo


Proporcja na 4 osoby

Składniki:

2 szklanki pomidorów w różnych kolorach
1 czerwona cebula
1 cukinia
1 opakowanie mozzarelli w postaci kulek
4 grube kromki wiejskiego chleba
4 garście rukoli
2 łyżki zielonej pietruszki
sól i pieprz
2 łyżki czerwonego octu winnego
4 łyżki oliwy

Wykonanie:

Cukinię kroimy na plasterki. Cebulę obieramy i kroimy w piórka. Grillujemy cukinię i cebulę na patelni grillowej lub na grillu.

Chleb, pokrojony lub porwany na kawałki o rozmiarach 2 x 2 cm, pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.

Pomidory parzymy wrzątkiem a następnie hartujemy w zimnej wodzie i obieramy ze skórki. Kroimy obrane pomidory na plastry o grubości 1 cm. Pietruszkę siekamy.

Do miski wkładamy rukolę, do tego dodajemy grillowaną cukinię i cebulę, pomidory, mozzarellę i pietruszkę. Na koniec dodajemy grzanki z chleba. Całość polewamy sosem przyrządzonym z octu winnego i oliwy i doprawionego solą i pieprzem. Mieszamy dokładnie.

Wykładamy sałatę na talerze, posypujemy małymi listkami rukoli.