zupa z cukinii i zupa z pomidorów podane razem - zucchini and tomato soup served together


Ugotowałam zupę z cukinii. Dietetyczną, delikatną, w pięknym kolorze głębokiej zieleni. Pachnącą aromatem czosnku i świeżych ziół. Pycha.

Następnego dnia ugotowałam zupę pomidorową pachnącą czosnkiem i bazylią z ugotowanymi w zupie pomidorkami cherry.

I w tym momencie olśniło mnie, przecież te dwie zupy będą do siebie idealnie pasować. 

A dlaczego mam podać tylko jedną zupę. Przecież ja uwielbiam łączyć dwie zupy na raz: była zupa marchewkowo-groszkowa, była zupa paprykowa w dwóch kolorach i smakach. Była też zupa trójwarstwowa.

Dzisiaj przyszła więc kolej na połączenie w jednym talerzu zupy z cukinii i zupy pomidorowej.

Piękne i pyszne połączenie.

xx

Na  ok. 8 porcji 
Składniki:

zupa z cukinii
2 cukinie pokrojone na kawałki
1 łyżka oleju
1 ząbek czosnku
¼ szklanki szczypioru
1 gałązka tymianku
½ paczki  świeżego szpinaku
sól i pieprz
½ pęczka koperku
½ pęczka pietruszki

zupa pomidorowa
1 puszka pomidorów pelati
1 łyżka oleju
1 ząbek czosnku
sól i pieprz
szczypta brązowego cukru
2 gałązki bazylii
1 szklanka pomidorów koktajlowych

do podania mozzarella i oliwa

Wykonanie:

zupa z cukinii

W garnku, w łyżce oleju podsmażamy czosnek, dodajemy gałązkę tymianku i cukinie pokrojone w kawałki. Doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy warzywa gorącą wodą i gotujemy ok. 10 minut, aż cukinia zmięknie. Zdejmujemy z ognia, i dodajemy do zupy szpinak, szczypior, koper i pietruszkę.

Zupę studzimy lekko i miksujemy w blenderze. Następnie przecieramy ją przez gęste sito. Sprawdzamy gęstość zupy.

Można podawać ciepłą, w temperaturze pokojowej lub jako chłodnik. Ja podałam ją ciepłą z kawałkami cukinii podgrzanymi  w zupie. 

Połączyłam tę zupę w jednym talerzu z zupą pomidorową. Wszystko posypałam kawałeczkami pokruszonej mozzarelli.

zupa pomidorowa

W garnku, w łyżce oleju podsmażamy czosnek, dodajemy pomidory pelati i bazylię. Doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy warzywa gorącą wodą i gotujemy ok. 10 minut.

Zupę studzimy lekko i miksujemy w blenderze. Następnie przecieramy ją przez gęste sito. Sprawdzamy gęstość zupy. 

Wlewamy zupę z powrotem do garnka, dodajemy listki bazylii i pomidrki koktajlowe i gotujemy przez 15 minut.

Można podawać ciepłą, w temperaturze pokojowej lub jako chłodnik. Ja podałam ją ciepłą w jednym talerzu z zupą z cukinii, posypaną kawałkami mozzarelli i skropioną oliwą.