TARTA MARCEPANOWA Z ZURAWINA I KUMKWATAMI - MARZIPAN TART WITH CRANBERRIES AND KUMQUATS


Wypatrzyłam w czwartym numerze pięknego  internetowego Magazynu Spring Plate tartę z żurawiny na marcepanowym frangipane.

No i objawiło mi się – dlaczego o tym nie pomyślałam? Przecież to może być niezwykle malownicza tarta. A krem migdałowy doskonale sprawdza się do kwaśnych owoców, vide tarta zrabarbarem i tarta śliwkowa.

Wyszła mi piękna tarta. Dodałam do niej również kumkwaty, piękne malutkie owoce cytrusowe. Ciekawe połączenie kwaśnej żurawiny i gorzkawych kumkwatów.

Wesołych Świąt!

 xo



Składniki:

ciasto francuskie
frangipane z marcepana
1 szklanka  mrożonej żurawiny
10 kumkwatów
migdały  posiekane
cukier puder

krem  z marcepana
½ szklanki mielonych migdałów
1/3 szklanki cukru
½ łyżeczka ekstraktu migdałowego
1 łyżeczka soli
1/2 szklanki masła
½ kostki marcepana
2 jajka

Wykonanie:

Żurawinę rozmrażamy.
Kumkwaty  obgotowujemy w wodzie, zmieniamy wodę i obgotowujemy jeszcze raz.

Wykładamy ciastem francuskim formę do tarty, przyciskamy ciasto ciężkim naczyniem i pieczemy aż się zazłoci.

W międzyczasie robimy krem. Do miksera wkładamy składniki na krem: migdały, marcepan pokruszony na małe kawałki, cukier i sól. Miksujemy wszystko aż składniki się połączą. Dodajemy jajka i masło oraz ekstrakt migdałowy. Miksujemy do momentu, aż masa będzie gładka.

Wykładamy krem do podpieczonego spodu, wyrównujemy wierzch, na wierzchu rozkładamy żurawinę i obgotowane kumkwaty pokrojone na ćwiartki. Posypujemy wierzch posiekanymi migdałami i pieczemy 30 minut. 10 minut przed końcem pieczenia posypujemy cukrem pudrem.