MINI CHLEBKI Z CUKINII I CZEKOLADY - CHOCOLATE AND ZUCCHINI MINI BREADS



Bardzo popularne zrobiły się u nas ciasta z warzywami. Wystarczy wspomnieć zawrotną karierę ciasta marchewkowego. Oprócz ciasta marchewkowego i takichże mufinów, robię jeszcze ciasto pietruszkowe – bardzo interesujące – przepis znajdziecie tutaj. Od dłuższego czasu planuję je powtórzyć. Na pewno też słyszeliście o cieście z buraków i czekolady.

Ale nie o tym chciałam napisać. Bo o mojej wersji bardzo popularnego chlebka/ciasta z cukinią i czekoladą. Robiłam już chlebek z cukinią – przepis zamieścilam tutaj i słone mufinki cukiniowo-ziołowe – przepis znajdziecie tutaj.

Przepis na ten chleb zaczerpnęłam z bloga Chocolate and Zucchini, bo ten akurat był najlepszy. Przygotowałam moje ciasto z mąki orkiszowej i dodatkowo dodałam do niego suszoną żurawinę. Doskonałe!

xo

Porcja na 12 chlebków lub 18 mufinek

Składniki:

2 szklanki mąki orkiszowej
½ szklanki kakao
1 łyżeczka sody
½ łyżeczka proszku do pieczenia
½ łyżeczki soli
2/3 szklanki cukru demerara
½ szklanki miękkiego masła
1 łyżeczka ekstraktu wanilii
3 jajka
2 szklanki cukinii, startej
75 g czekolady posiekanej
½ szklanki suszonej żurawiny

½ szklanki cukru pudru
1 łyżka sok z cytryny

Wykonanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 175 stopni.  Ścieramy cukinię na grubej tarce. Czekoladę siekamy na kawałki o wielkości 0,5 cm.

W misce mieszamy mąkę, kakao, sodę i sól. W drugiej misce ubijamy miękkie masło z cukrem, aż będzie puszyste. Dodajemy do masła po kolei wanilię i jajka ubijając dobrze po dodaniu każdego składnika.

W kolejnej misce mieszamy cukinię, kawałki czekolady I żurawinę. Dodajemy do cukinii ok.1/3 mąki, mieszamy cukinię rozdzielając jej kawałki.

Dodajemy pozostałą część mąki do masła. Mieszamy do połączenia masła z mąką. Ciasto będzie gęste.

Dodajemy cukinię do masy, mieszamy aż składniki się połączą.

Przekładamy masę do foremek posmarowanych masłem i wyrównujemy powierzchnię.

Pieczemy ciastka przez 30-35 minut, aż patyczek wsunięty do środka wyjdzie suchy.

Po ostudzeniu polewamy lukrem.